۱۳۸۶/۰۱/۱۰

یک راه برای گذر از فیلتر

سلام
یه مدتیه که می خوام این روش جدید برای عبور از فیلتر رو تو وبلاگ بذارم ولی چون تازگیا از ویندوز به لینوکس سویچ کردم و هنوز بلد نبودم چطوری صفحه کلید رو فارسی کنم موفق نشدم. در ضمن تبریک سال نو رو هم از من بپذیرید.

حالا روش عبور از فیلتر در ویندوز (لینوکسی ها حتماْ اینقدر وارد هستن که خودشون روش رو به لینوکس ترجمه کنن)
1. فرض می کنیم سایتی که فیلتر شده است http://www.roozonline.com می باشد. روی کلید start کلیک کرده و run را انتخاب کنید.
2. کلمه cmd را تایپ کرده و enter را بزنید.
3. صفحه Command Prompt ظاهر می شود. در این صفحه عبارت ping roozonline.com را تایپ نموده و enter را بزنید.
4. دستوری که وارد کرده اید یک سری اطلاعاتی از جمله آدرس آی پی این دامین را می آورد. این آدرس که عددی به صورت: x.x.x.x می باشد (درمورد roozonline.com: 67.15.127.145) را در قسمت آدرس Internet Explorer یا هر مرورگر دیگری که استفاده می کنید وارد نموده و کلید enter را بزنید.

دقت داشته باشید که این روش بدون اینکه نام سایتی که می خواهید وارد آن شوید را ارسال کند تنها آدرس آی پی مقصد را ارسال می کند و این باعث می شود تا فیلتر موفق نشود مقصد شما را تشخیص داده و آن را فیلتر کند. با این حال در برخی موارد فیلتر شامل آدرس ip هم می شود و این روش کاربردی در اینگونه موارد (که کمتر از 30 درصد سایتها می باشد) ندارد. همچنین بعضی از سایتها از آی پی مشترک (shared ip) استفاده می کنند که باز هم این روش در آنها جواب نمی دهد.

ضمناً وقتی در سایت بازشده روی لینکی کلیک می کنید ممکن است این آدرس آی پی دوباره تبدیل به نام سایت شود. در این حالت باید دوباره نام سایت را با آدرس آی پی آن عوض کنید. (مثلاً: http://www.roozonline.com/archives/2007/03/003307.php را با http://67.15.127.145/archives/2007/03/003307.php عوض کنید.)

امیدوارم این روش بدردتون بخوره. فعلاً خدحافظ.

۴ نظر:

  1. خيلي مخلصيم
    دستتون درد نكنه
    ميايد تبادل لينك كنيم؟

    پاسخحذف
  2. دوست عزیز بسیار ممنون، مطلب بسیار مفیدی بود.
    همانطور که میدانید متاسفانه سایت kde-look.org به اشتباه فیلتر شده است و این اشتباه در فیلتر کردن این سایت بنظر من آنقدر فاحش هست که نیازی بوجود دلیل و مدرک نیست (خدا به مسئولین فیلتر کننده عقل بیشتری عطا بفرماید تا بتوانند بدرستی سایتها را فیلتر کنند تا کمتر از این اشتباه های فاحش صورت گیرد)، خوشبختانه با این روش بسیار جالب و کارامد و حرفه ای، میتوانم از theme های زیبا در آن سایت استفاده کنم. ممنون. امیدوارم در زندگی موفق باشید.

    پاسخحذف
  3. Please, explain more in detail

    پاسخحذف
  4. Интересная мысль, возьму на заметку.

    پاسخحذف