یکی بود یکی نبود.
چوپانی بود که در نزدیکی ده، گوسفندان را به چرا می برد.
مردم ده، همه گوسفندانشان را به او سپرده بودند و او هر روز مشغول مراقبت از آنان بود.
چوپان، هر روز که گرسنه میشد، گوسفندی را میکشت. کباب میکرد و خود و بستگانش با آن سیر میشدند.
سپس فریاد میزد: گرگ، گرگ، آی مردم، گرگ...
مردم ده سرآسیمه میرسیدند و میدیدند که مانند همیشه، کمی دیر شده و گرگ گوسفندی را خورده است.
مردم ده تصمیم گرفتند پولهای خود را روی هم بگذارند و چند سگ گله بخرند. از وحشی ترین و خونخوارترینها.
چوپان به آنها اطمینان داد که با خرید این سگها، دیگر هیچگاه، گوسفندی خورده نخواهد شد.
هنوز چند روزی نگذشته بود که دوباره، صدای فریاد چوپان به گوش رسید. مردم دویدند و خود را به گله رساندند و دیدند گوسفندی خورده شده است.
یکی از مردم، به بقیه گفت:
ببینید. ببینید. هنوز اجاق چوپان داغ است. هنوز خرده هایی از گوشت سرخ شده گوسفندانمان باقی است.
بقیه مردم که تازه متوجه شدند چوپان، دروغگوست، فریاد برآوردند: دزد، دزد، دزد را بگیرید...
ناگهان چهره مهربان و دلسوخته چوپان تغییر کرد. چهره ای خشن به خود گرفت. چوب چوپانی را برداشت و به سمت مردم حمله ور شد. سگها هم او را همراهی میکردند.
برخی مردم زخمی شدند. برخی دیگر گریختند.
از آن شب، پدرها و مادرها برای بچه ها، در داستانهای خود شرح میدادند که:
عزیزان. دورغگویی همیشه هم بی نتیجه نیست. دروغگوها میتوانند از راستگویان هم سبقت بگیرند. خصوصاً وقتی پیشاپیش، چوب، گوسفندها و سگهای نگهبانتان را به آنها سپرده باشید...
دوست عزیز بنده قصد بحث با شما را ندارم ، در وبگردی به سایت شما برخوردم و خواستم دوستانه بیان کنم که از روایات استفاده نکنید مگر با ذکر منبع و تفسیر معتبر والا شما مطالعاتتان از ما بیشتر است ... موفق باشید. منظورم اینکه ما که علم طبابت نداریم چرا با خواندن کتاب عمل قلب بخوایم قلب را عمل کنیم ؟ آیا این ها پیش زمینه نمی خواهد ؟!!
پاسخحذفبا تشکر از نظرات خوبت ... م.ا
http://d1rooz.blogfa.com
درود
پاسخحذفمنظور من اينكه وقتي شما به خدا صفت هاي مختلف مثل:الرحمن-الرحيم-قادر و ...
1-پس چطوره كه اين خداي مهربان و با فهم بر دلهاي بندگانش مهر بزنه كه اصلا ديگه هدايت نشن..(عذر ميخوام مگه مرض داره؟)
2-بعد در آيه بعدي ميگه كه ميان آنها دشمني و كينه برانگيختم؟!!
3-و در آيه هاي بعدي الفاظ زشت به كار مي بره
به نظر شما اين حرفاميتونه حرفهاي خدايي كه بهش اين همه صفت داديم باشه؟!!
تازه اين جزيي از اين آيات هستش..
اگه بازم مي خواي كافي بري قرآن رو باز كني..
بدرود
*پاينده ايران*
درود
پاسخحذفمنظور من اينكه وقتي شما به خدا صفت هاي مختلف مثل:الرحمن-الرحيم-قادر و ...
1-پس چطوره كه اين خداي مهربان و با فهم بر دلهاي بندگانش مهر بزنه كه اصلا ديگه هدايت نشن..(عذر ميخوام مگه مرض داره؟)
2-بعد در آيه بعدي ميگه كه ميان آنها دشمني و كينه برانگيختم؟!!
3-و در آيه هاي بعدي الفاظ زشت به كار مي بره
به نظر شما اين حرفاميتونه حرفهاي خدايي كه بهش اين همه صفت داديم باشه؟!!
تازه اين جزيي از اين آيات هستش..
اگه بازم مي خواي كافي بري قرآن رو باز كني..
بدرود
*پاينده ايران*
درود
پاسخحذفمنظور من اينكه وقتي شما به خدا صفت هاي مختلف مثل:الرحمن-الرحيم-قادر و ...
1-پس چطوره كه اين خداي مهربان و با فهم بر دلهاي بندگانش مهر بزنه كه اصلا ديگه هدايت نشن..(عذر ميخوام مگه مرض داره؟)
2-بعد در آيه بعدي ميگه كه ميان آنها دشمني و كينه برانگيختم؟!!
3-و در آيه هاي بعدي الفاظ زشت به كار مي بره
به نظر شما اين حرفاميتونه حرفهاي خدايي كه بهش اين همه صفت داديم باشه؟!!
تازه اين جزيي از اين آيات هستش..
اگه بازم مي خواي كافي بري قرآن رو باز كني..
بدرود
*پاينده ايران*
درود
پاسخحذفمنظور من اينكه وقتي شما به خدا صفت هاي مختلف مثل:الرحمن-الرحيم-قادر و ...
1-پس چطوره كه اين خداي مهربان و با فهم بر دلهاي بندگانش مهر بزنه كه اصلا ديگه هدايت نشن..(عذر ميخوام مگه مرض داره؟)
2-بعد در آيه بعدي ميگه كه ميان آنها دشمني و كينه برانگيختم؟!!
3-و در آيه هاي بعدي الفاظ زشت به كار مي بره
به نظر شما اين حرفاميتونه حرفهاي خدايي كه بهش اين همه صفت داديم باشه؟!!
تازه اين جزيي از اين آيات هستش..
اگه بازم مي خواي كافي بري قرآن رو باز كني..
بدرود
*پاينده ايران*
سلام.
پاسخحذفالبته من کارشناس مذهبی نیستم ولی چیزهایی که به ذهنم می یاد:
1. خداوند اینطور بیان می کنه، تا به من و شما بفهمونه که اینطور انسانها حتی اگر ادعای توبه و بازگشت هم بکنند باز هم نباید به ایشان اعتماد کرد. در حقیقت امکان بازگشت چنین افرادی وجود ندارد. (البته خداوند در ادامه ایمان آوردن تعداد اندکی از ایشان را تأیید می کند.)
2. اول آیه هم خداوند فرموده به چه علت (و پس از بارهای تذکر) اینکار رو کرده.
3. به نظر من که مثل زیبایی است (خودت هم می دانی!). ولی همانطور که در کامنتم در بلاگت گفتم، مخلوقات مختلف در مقابل خداوند یکسان بوده و بکار بردن عبارت چهارپا در مورد یک انسان، اگر از جانب انسان دیگری باشد لفظ زشت است. چهارپایی که بار کتاب دارد همانند انسانی است که معلومات داشته ولی چشم و گوش خود را بر روی حقیقت بسته است. چگونه است که مثل: عالم بی عمل به چه ماند، به زنبور به عسل توهین نیست؟
اگر شما هم قرآن رو باز می کردی، قطعاً بیشتر از اینگونه آیات، نشانه هایی از محبت و مهربانی و بخشندگی خداوند می دیدی.
ناگفته نماند من به اندازه سواد خودم پاسخ شما را دادم. پیشنهاد می کنم از یک عالم دینی در این مسائل کمک بگیرید. بعلاوه لطفاً آیات قرآن کریم یا ترجمات آنها را به صورت کامل و بدون دستکاری و از منابع موثق ذکر کنید. اگر قسمت آخر عبارت لا اله الا الله را حذف کنیم، لا اله به معنای هیچ خدایی وجود ندارد می ماند که با کل جمله متضاد است!