۱۳۸۶/۱۰/۰۳

صفحه کلید رایگان فارسی برای P990i

سلام
امروز با برنامه جدیدی برای گوشی Sony Ericsson P990i در خدمت شما هستم. اگر مطلب قبلی را در مورد نحوه فارسی سازی گوشی های سونی اریکسون خوانده باشید، می توانید با دستورالعمل زیر علاوه بر امکان خواندن مطالب فارسی، از لذت فرستادن SMS فارسی و یا تایپ مطالب فارسی نیز بهره مند گردید.

1. فایل farsi-keyboard.zip را از آدرس زیر داون لود نمایید:

2. فایل را از حالت فشرده خارج نمایید تا فایل farsi-keyboard.htm که یک صفحه وب است بدست آید.

3. فایل را به گوشی خود انتقال داده (از طریق کابل، بلوتوس یا ...) و سپس در گوشی خود روی آن کلیک کنید.

4. در پنجره باز شده کلید OPEN را کلیک کرده و منتظر بمانید تا صفحه نمایش داده شود.

5. با استفاده از صفحه کلید فارسی قابل مشاهده روی صفحه مطالب خود را تایپ نموده و سپس با استفاده از قلمک تمام متن تایپ شده را انتخاب نموده و از منوی برنامه گزینه Edit و سپس Copy را انتخاب نمایید.

6. حال وارد صفحه ارسال SMS و یا هر صفحه دیگری که قصد دارید متن را در آن تایپ کنید شده و از منوی آن گزینه Editing یا Edit و سپس Paste را کلیک نمایید.

درست است که کمی پیچیده و پرزحمت به نظر می رسد ولی مزیت آن نسبت به سایر روش ها این است که اولا رایگان است، ثانیا نیاز به نصب برنامه جانبی نخواهید داشت و ثالثا هیچگونه تأثیری در سرعت و کارکرد گوشی شما نخواهد داشت.
نکته قابل توجه اینکه این برنامه، تنها با نصب فونت های مطلب قبلی ارسال شده نتیجه مطلوب و ظاهر مناسبی خواهد داشت و در مورد بقیه فونت ها و روش های فارسی سازی هیچگونه تضمینی برای عملکرد آن وجود ندارد.
در صورت مشاهده اشکالی در برنامه از طریق قسمت «نظرات» آن را بیان نمایید تا نسبت به رفع آن اقدام شده و فایل جدید و بدون مشکل در دسترس عموم قرار گیرد.

موفق باشید.

۳ نظر:

  1. با سلام و تشکر,بسیار جالب بود. فقط لطفا حرف آ فارسی را نیز به صفحه کلید اضافه نمایید.

    پاسخحذف
  2. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

    پاسخحذف
  3. خيلي عالي بود ولي وقتي كليد فاصله رو ميزنيم مياد اول خط براي همين جمله بر عكس ميشه (مثال : ميشه عكس بر جمله)

    پاسخحذف