۱۳۸۶/۰۵/۳۰

یک روش استثنایی برای پیدا کردن رمز عبور ویندوز

سلام
باز هم این ویندوز دسته گل به آب داد! روشی که در ادامه خواهید آموخت نشانگر وجود یک سوراخ بسیار گشاد امنیتی در سیستم عامل ویندوز مایکروسافت است که با وجود ارائه‌ی دو سرویس پک برای آن، کماکان باز مانده. خدا رو شکر که به نعمت وجود لینوکس، از ویندوز بی‌نیاز شدم...
بریم سر اصل مطلب. حتماْ تابحال اتفاق افتاده است که رمزی برای Administrator ویندوز بگذارید و بعداْ که بهش احتیاج پیدا کردید، به علت استفاده نکردن از اون، از خاطرتون محو شده باشه. یا مثلاْ داداش بزرگه واسه ویندوز رمز گذاشته باشه یا کامپیوتر شرکت از دامین خارج شده باشه و دیگه کاربرای دامین رو نشناسه (مثل مشکلی که من داشتم و باعث شد این روش رو پیدا کنم) یا اینکه یه مشتری بیاد و ... . مهم نیست که چرا به این روش نیاز پیدا کرده‌اید. مهم اینه که یاد گرفتن اون می‌تونه در مواقع حساس و اضطراری خیلی کمک کنه. البته انجام این روش حداقل بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشه. و اما:

۱. کامپیوتر خودتونو طوری تنظیم کنید که از درایو سی‌دی‌رام بوت بشه.
۲. سی‌دی ویندوز xp رو داخل سی‌دی‌رام گذاشته و کامپیوتر رو بالا بیارید.
۳. وقتی پیغام «کلیدی را برای بوت شدن از سی‌دی بفشارید» را مشاهده کردین، همون کاری رو که گفته انجام بدین.
۴. صفحه‌ی آبی رنگ نصب ویندوز می‌آد و شروع به بارگیری فایل‌هایی از سی‌دی می‌کنه. پس صبر کنید تا این مرحله تموم بشه.
۵. در مرحله‌ی بعد سه انتخاب دارید که باید کلید Enter را فشار دهید.
۶. پس از اندکی صبر صفحه‌ی دیگری می‌آید که باید کلید F8 را بزنید.
۷. سپس برنامه‌ی نصب، صفحه‌ای به شما نشان می‌دهد که حاکی از وجود یک (یا چند) ویندوز نصب‌شده‌ی دیگر در هارد شماست. در صورتیکه چند ویندوز دارید، ویندوز مورد نظر خود را که می‌خواهید پسوردش را پیدا کنید انتخاب نموده و کلید R را بزنید. اگر فقط یک ویندوز دارید، تنها فشردن کلید R کافیست. (این عمل به برنامه می‌فهماند که قصد تعمیر ویندوز را دارید.)
۸. برنامه‌ی نصب وارد مرحله‌ی ریختن فایل‌ها روی سیستم شما می‌شود. مدت زمانی بین ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا این عمل انجام شده و سیستم خودبخود Restart شود.
۹. اینبار با مشاهده‌ی پیغام «کلیدی را برای بوت شدن از سی‌دی بفشارید» هیچ عملی انجام ندهید تا پس از چند ثانیه ادامه مراحل تعمیر ویندوز در محیط گرافیکی پیگیری شود.
۱۰. به محض ورود به حالت گرافیکی کلید Shift+F10 (کلید Shift به همراه کلید F10) را فشار دهید. این عمل باعث باز شدن پنجره‌ی Command Prompt ویندوز با دسترسی کامل Administrator خواهد شد. احتمال دارد که این پنجره باز نشود، لذا صبر کنید تا در سمت چپ صفحه، جایی که مرحله‌ی فعلی نصب را نشان می‌دهد، عبارت Installing Devices ظاهر شود و سپس مجدداْ امتحان کنید.
۱۱. در صفحه‌ی باز شده عبارت NUSRMGR.CPL را عیناْ تایپ نموده و Enter را بزنید.
۱۲. صفحه‌ی User Management ویندوز با دسترسی کامل ظاهر می‌شود! حال می‌توانید هر کاربری را که می‌خواهید حذف کرده یا پسورد وی را تغییر دهید و یا کاربر جدیدی به سیستم اضافه کنید.
۱۳. پس از انجام تغییرات پنجره‌ها را OK کرده و یا درصورت نداشتن OK (!) آنها را ببندید.
۱۴. صبر کنید تا نصب تمام شود و سیستم Restart شود. سپس تنظیمات خود را به حالت اول برگردانده و از دسترسی کامل به سیستم لذت ببرید!
توجه: هرگز سعی نکنید پس از اعمال تغییرات در کاربران بلافاصله سیستم را Restart یا نصب را کنسل کنید. چرا که باعث می‌شود همه‌ی تغییرات شما از بین رفته و مجدداْ مجبور به پیگیری نصب خواهید شد. راه دیگری هم ندارید.

لینوکس بسیار امن‌تر، زیباتر و قدرتمندتر از ویندوز است. مهم‌تر از همه اینکه مجانی است و وجدان شما از استفاده از نسخه‌های دزدی ویندوز راحت خواهد بود. (مخصوص دوستان باوجدان!) همین امروز سیستم افکت‌های سه‌بعدی با نام Compiz رو روش نصب کردم. فوق‌العاده است. با کارت گرافیک ۶۴ من مثل فرفره کار می‌کنه. درحالیکه ویندوز Vista برای افکت‌هایی بسیار بسیار کمتر و کم‌ارزشتر از اینها حداقل کارت گرافیک ۱۲۸ و ترجیحاْ ۲۵۶ می‌خواد.

منتظر نظراتتون هستم. خداحافظ.

۴ نظر:

  1. با تشکر
    آیا این روش برای ویندوز 2000 سرور هم کار میکنه ؟

    پاسخحذف
  2. سلام اگه ممكنه بيشتر در مورد ليونيكس صحبت كنيد وآيا كار با اون راحتتر از ويندوز است وآيا همه برنامه ها روي اون كار ميكنند؟
    باتشكر

    پاسخحذف
  3. خب در این صورت برنامه هایی که روی ویندوز نصب شده اند که همگی پاک میشن یا کار نمی کنند.
    اگر بخواهیم کسی نفهمه چی؟
    برای من ایمسل بزنین.
    ممنون

    mojtabad@gmail.com

    پاسخحذف