۱۳۸۸/۰۵/۰۶

تقویم هجری شمسی برای گوگل، یاهو، لایو و ...

سلام.
من خودم از استفاده‌کننده‌های پروپاقرص برنامه‌ی تقویم گوگل یا همون Google Calendar هستم که برای زمان‌بندی کارها بکار می‌ره. خوب البته دیگرانی هم که کمابیش با اینگونه سرویس‌ها آشنا هستند، یکی از مهمترین نقایص و نقطه‌ضعف‌های آن‌ها را عدم پشتیبانی از تاریخ و تقویم هجری شمسی می‌دانند. خوب بنده زحمت کشیدم و با نوشتن یک برنامه، تاریخ شمسی کوتاه (1388/5/6 یا ۱۳۸۸/۵/۶) و بلند (سه شنبه ششم مرداد ماه هزار و سیصد و هشتاد و هشت) رو در یک فایل تقویم جمع کردم. برای استفاده از این تقویم کافیست به برنامه‌ی تقویم خود (گوگل، یاهو، لایو، آوت‌لوک و .../نحوه افزودن در ادامه آمده است) وارد شده و آدرس زیر را به عنوان تقویم مشترک وارد کنید تا تاریخ هجری شمسی به تقویم شما افزوده بشه. این تقویم به مرور زمان بروزرسانی می‌شه و به محض بروزرسانی، این تغییرات در تقویم شما نیز به صورت خودکار اعمال خواهد شد.
آدرس تقویم برای کسانی که نیاز به راهنمایی ندارند:

لینک تقویم با ارقام فارسی (مثل ۱۴۰۰/۰۴/۲۵)

لینک تقویم با ارقام انگلیسی (مثل 1400/04/25)

نحوه افزودن به تقویم گوگل: وارد Google Calendar شوید و سپس در قسمت Other Calendars بر روی Add کلیک کرده و از منوی ظاهر شده گزینه Add by URL را انتخاب نمایید. سپس آدرس فوق را در صفحه ظاهر شده وارد نموده و کلید Add را کلیک نمایید.

نحوه افزودن به تقویم یاهو: وارد تقویم یاهو شوید و در قسمت Calendars بر روی کلید + کلیک نمایید و از منوی ظاهر شده گزینه Subscribe to Calendar را انتخاب نمایید. سپس آدرس فوق را وارد کرده و بر روی Next کلیک کنید. در صفحه بعدی می توانید سایر مشخصات از جمله نام تقویم و رنگ آن را تنظیم نموده و بر روی Save کلیک کنید.

نحوه افزودن به لایو (هات میل و ...): وارد تقویم Live شوید و بر روی Subscribe در بالای صفحه کلیک نمایید. سپس آدرس فوق را وارد کرده و نامی مانند «تقویم هجری شمسی» و رنگ نمایش آن را برای تقویم خود انتخاب نموده و بر روی کلید Subscribe to Calendar کلیک نمایید (سایر تنظیمات را تغییر ندهید). باید چند دقیقه ای صبر کنید تا تقویم جدید در تقویم شما نمایش داده شود.

۱۰ نظر:

  1. این برنامه که شما زحمت کشیدید عالی هست و هر کسی که وقتش براش مهم باشه و به دنیای دیجیتال هم علاقه داشته باشه قدرش رو حسابی می دونه. دستتون درد نکنه اگر به مرور آپدیت و تکمیل ترش کنی مثلا اعداد رو از یونیکد فارسی استفاده کنی مه فارسی شون نمایش داده بشه عالی می شه.

    ممنون

    پاسخحذف
  2. من تقویم شما رو یونیکد کردم تا اعداد فارسی باشند. ایم هم لینکش:

    http://www.mediafire.com/file/etznwzmlndn/تقویم هجری شمسی برای گوگل، یاهو، لایو 2.ics

    پاسخحذف
  3. salam
    alan hodod e yek mah hast to site haye mokhtalef ba in barname ashna shodam ama yahoo ro nemitonam tarikh shamsi konam
    baba balaye calender alamat e + nadare .
    age momkene be man begid baraye yaho chikar konam

    پاسخحذف
  4. کوین عزیز!
    اشکال اینجاست که شما از نسخه قدیمی میل یاهو استفاده می کنید. برای استفاده از تقویم باید با استفاده از لینک All-New Mail در قسمت بالای صفحه اصلی میل یاهو، به نسخه جدید سوئیچ کرده و پس از افزودن تقویم مطابق دستورالعمل ذکر شده، در صورت تمایل دوباره به نسخه قدیمی برگردید.

    پاسخحذف
  5. سلام
    خسته نباشيد . ميتونيد اموزش بديد كه چطوري ميشه يك نقويم مثل برنامه شما درست كرد؟ ايا برمامه نويسي بايد بلد باشيم

    پاسخحذف
  6. خوب من این تقویم را با نوشتن یک برنامه php که بازه تاریخی یک سال گذشته تا یک سال آینده را به تاریخ هجری شمسی تبدیل می کرد و سپس در فرمت مناسب ذخیره می نمود. سپس فایل ایجاد شده را وارد تقویم گوگل کردم و آنرا به اشتراک گذاشتم. در صورتیکه یک مبدل تاریخ شمسی برای آفیس داشته باشید می توانید بدون نیاز به برنامه نویسی و با استفاده از اکسل هم این کار را انجام دهید. اگر با php آشنایی دارید کد سورس برنامه ای که این تقویم رو ایجاد کرده در این آدرسبرای استفاده همه قرار داده ام.

    پاسخحذف
  7. Hello Guru, what entice you to post an article. This article was extremely interesting, especially since I was searching for thoughts on this subject last Thursday.

    rH3uYcBX

    پاسخحذف
  8. بسیار ممنون این تقویم شما خیلی کار منو راه انداخت. خیلی کار با ارزشی کردید.

    پاسخحذف
  9. ممنون از زحمتی که کشیدی

    پاسخحذف