۱۳۸۶/۱۱/۱۶

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۵۷

- جمعی از نظامیان برای اظهار وفاداری به انقلاب در مقابل اقامتگاه امام رژه رفتند.
- بختیار گفت: هر کس اکثریت داشت حکومت می‌کند.
- قرماندارد نظامی تهران اعلامیه‌ای مبتنی بر بازداشت علی‌اصغر حاج‌سیدجوادی صادر کرد.
- به تصویت دولت بختیار، هوشنگ نهاوندی، عبدالمجید مجیدی و غلامرضا کیانپور دستگیر شدند. دستور دستگیری ۲۰۰ تن از وزیران کابینه‌های قبلی و سرمایه‌داران و مدیران بانک‌ها هم صادر شد.
- در مدرسه‌ی علوی و با حضور خبرنگاران حکم نخست‌وزیری مهندس مهدی بازرگان داده شد. در این مراسم رهبر انقلاب گفت: ملت درباره‌ی دولت بازرگان از طریق مطبوعات و تظاهرات آرام نظر بدهد. و بازرگان اظهار داشت: کابینه‌ی من سایه و خیال نیست، خیلی هم جدی است.
- بختیار اعلام داشت دولت موقت را تا شوخی است می‌پذیرم.
- فلسفی واعظ پس از ۸ سال سکوت، در پی ملاقات با امام در مدرسه‌ی علوی به منبر رفت.
- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از پاسخ به این سوال که آیا دولت آمریکا هنوز از بختیار حمایت می‌کند، خودداری کرد.
- آیت‌الله طالقانی اعلام کرد: ما رهبران اسلامی داعیه حکومت نداریم.
- ستاد ارتش در اعلامیه‌ای تأکید کرد که هر کس در مقام تهدید یا تضعیف روحیه پرسنل نظامی برآید، برابر مقررات تحت تعقیب قرار می‌گیرد. اشاره اعلامیه به سخنرانی حجت‌الاسلام سیدعلی خامنه‌ای است که نمایندگی از سوی امام روز ۱۴ بهمن برای پرسنل سازمان جغرافیایی ارتش سخن گفته بود.
- هویزر بعد از ملاقات با کارتر در پیامی که برای سولیوان به تهران فرستاد خبر داد که به نظر او تشکیل جمهوری به معنای تجزیه ایران از شرق و غرب است، درحالی که به نظر سولیوان، جمهوری اسلامی به چپ نخواهد رفت و امام اوضاع را مهار خواهد کرد. این خلاصه سخنانی بود که ژنرال آمریکایی به کارتر هم گفته بود.
برگرفته از کتاب «۲۷۵ روز بازرگان» نوشته‌ی «مسعود بهنود»
امشب یه سر از خونه رفتم بیرون، خوردم زمین، فکم پاره شد، سه عدد بخیه نوش جان کردم. اینو گفتم که بدونید من در هر حالی به رسالت خطیر وبلاگیستی خودم ادامه می‌دم و همینطور وقتی از خونه می‌رین بیرون خیلی مراقب باشین، زمینا خیلی سره.

۱ نظر:

  1. man vaghean az inke intori sadame didid, motasefam, amma kash javabe soalate mano midadid, man vaghean kheyli moshtagham bedoonam shoma nazaretoon rajebe zan va jamaate zanha chiye? lotf konid o mano bish az in montazer nazarid.

    پاسخحذف